Java, Bali en de Verenigde Arabische Emiraten 2013

Benalmádena

Maandag 30 januari,

Wat een heerlijk hotel is dit toch.....Eerst weer een ontbijt, spullen weer bij elkaar pakken, en dan weer op weg. We rekenen af en lopen naar de parkeerplaats waar de auto staat. Het is een stralende zonnige dag, maar wel koud s`morgens. Een laagje ijs ligt op het dak van de auto. Maar als we Ronda uitrijden wordt het al weer snel 10 graden. Nog lager bij de kust is het 17! We volgen de kustweg naar Marbella en vervolgens naar Màlaga. Verbazend hoeveel afgesloten parken er zijn met privé huizen. Echt van die onroerend goed projecten. We zoeken een hotel net voor het vliegveld. We proberen wat te vinden bij Torremolinos. De kust is eigenlijk één strip van restaurants en hotels. Als we denken dat we in Torremolinos zijn gaan we een 4 sterren hotel binnen en vragen om een kamer. Met een balkon aan de zon kant natuurlijk, dat is wel een voorwaarde. Nu staat er gewoon veel leeg dus het is geen probleem om wat te vinden. De prijs is ook geen probleem, 52 euro voor vannacht, en de auto keurig ernaast geparkeerd zonder kosten. Nu is dit 4 sterren hotel precies één zoals je die uit een vakantie magazine kunt verwachten. Een gedateerde kamer zonder wifi op de kamer, zonder minibar, geen koffiezetapparaat, zonder flatscreen (wel zo`n oude), vlekken in de vloerbedekking, maar wel een heerlijke plek op 6 hoog met balkon op de zonzijde met uitzicht op zee! We worden een beetje te veeleisend, maar in het hoogseizoen betaal je hier 3x zoveel. Het is wel leuk, eigenlijk zouden we nooit op zo`n plek als deze komen. Maar hoeveel mensen vinden dit ideaal, een boulevard met cafe`s, strand, en zon, alles is hier. We drinken even wat op een terrasje. Ja hier betaal je gewoon weer 1,85 euro voor een biertje, schandalig! In het binnenland betaalden we de helft. En dat zonder gratis brood, worst of olijven! We zijn anders gewend in het binnenland. We kijken naar de voorbij komende vakantiegangers. Wij vallen in de categorie jonge mensen....dat is niet zo moeilijk om te signaleren. We hebben geen jogging broeken aan, geen korte broek met daarbij sandalen met witte sokken, geen ontblote bovenlijven met haar op de rug en verbleekte tattoo`s, horen wij hier wel tussen? We gaan snel terug naar ons balkon en drinken de fles Rueda wijn maar op. Het is ook nog de warmste dag vandaag, bijna niet uit te houden op het balkon. Maar gelukkig gaan we morgen weer naar huis. Kunnen we gewoon weer om 18.00 uur gaan eten. Dat snappen die Spanjaarden hier niet. Of je eet tot 1600 uur, dan gaat de boel op slot, en dan gaan ze vervolgens weer om 20.00 uur open. Niet zo praktisch als je om 18.00 uur honger hebt. Aan de overkant zit een Indiaans restaurant, hopen dat die maar open gaat. Later zien we dat het best wel druk is in het hotel. Allemaal Engelsen op leeftijd. Ze kaarten, lezen, en praten met elkaar beneden in de zaal. Echt een senioren vakantieparadijs. Verder .......het was een heerlijke week. Boven verwachting eigenlijk, en heel goed te doen met een huurauto. (wel in Nederland boeken want hier betaal je 3x zoveel). We hebben heel veel gezien, heel veel verschillende landschappen gezien. Salobrena was leuk aan de kust, de weg naar Granada heel mooi. Granada zelf ook, maar heel druk. Maar het Alhambra moet je gezien hebben. Cordoba heeft een mooi oud gedeelte, maar is ook nog een flinke stad. Arcos de la Frontera was supermooi, Vejer is ook mooi maar vonden we wat minder spannend. Maar Ronda was weer een hoogtepunt, echt een aanrader. De vlucht van Transavia is niet duur, de daarbij geboekte auto zelfs heel goedkoop, omdat januari echt laagseizoen is waren de kamer prijzen laag. De goedkoopste was 30, en de duurste rond de 60. Ook nu hebben we weer veel plezier aan de Lonely Planet gehad, de meeste overnachtingen, tips en plaatsen hebben we daaruit overgenomen. Inmiddels zijn we weer veilig thuis en pakken we, vrijwillig of niet de draad weer op. Maar deze trip kunnen we weer bijschrijven, het was de moeite waard.

Liefs,

Jelle en Ina

Bert en Linda

Welkom thuis!
Dat lege gevoel van binnen slijt weer snel, de herinneringen blijven..
Spreken jullie snel weer..

Angela van der Heijden

Hallo Jelle en Ina,

Vorige week donderdag heb ik jullie reisblog in boekvorm thuisgestuurd gekregen... (!) Ik heb zelf ook een boek laten maken, maar in plaats van mijn eigen boek kreeg ik dat van jullie toegestuurd. Op de site van Reismee.nl is geen telefoonnummer te vinden, daarom heb ik donderdag een contactformulier ingevuld maar daarop heb ik tot op heden nog geen reactie gekregen.

Hebben jullie misschien mijn boek ontvangen?

Met vriendelijke groet,
Angela van der Heijden