Java, Bali en de Verenigde Arabische Emiraten 2013

vakantie 2013 Java en Bali

Dinsdag 7 augustus,

Vandaag hebben we vliegtickets gekocht! Uiteindelijk. Het reisvirus kwam al tijdens de vakantie op Texel opzetten. Mede door de harde wind en temperaturen overdag van 13 graden. Daar zijn we heel gevoelig voor. Dit weer heeft ons overgehaald om de komende winter naar Azie te reizen. En Bert en Linda uiteraard.....Na de reis naar Cambodja en Vietnam in 2011 hadden het virus één winter bijna onder controle. Toen zijn we 10 dagen in januari naar Andalusië geweest. Nu staat India op het programma....althans, dat was onze eerste keuze. Vooral om de ticket prijs van 530 euro naar Mumbai, maar toch ook voor het gevoel dat je er toch eens heen 'moet'. Onverklaarbaar, maar zo is het gewoon. En toch gaat het weer een andere kant op. Tijdens de zoektocht naar de ultieme ticket komen we uit op de site van de vliegmaatschappij Emirates. Voor 675 via Dubai naar Jakarta. Dit is zonder de bemiddeling van een reisbureau. Dus die kosten sparen we al lekker uit. We schrijven nu zaterdagavond 4 augustus. Op zondagavond kijken we nog eens. De prijs staat nu op 598 euro! Vrolijk gaan we naar bed, morgen moeten we toch maar boeken, goedkoper kan echt niet. En dan....stom, stom, stom. Dinsdag staat de prijs weer een flink stuk hoger. Hadden we maar... Dan staat er dinsdag op de site van, het bij ons zo vertrouwde reisburo,'BM Air' een aanbieding. Bij vertrek op woensdag of donderdag 70 euro korting op een ticket. En zo komen we weer op 607 euro. Emirates vliegt vanaf 1 augustus met een Airbus A380 op Schiphol, vandaar die kortingen waarschijnlijk. Met een stopover op de terugweg van 3 dagen in Dubai hebben we een mooie ticket te pakken. Vertrek op woensdag 23 januari (sorry Mam dat we net je verjaardag missen) en terug op zaterdag 16 februari. Niet eerder zijn we zo lang weggeweest. Maar er is meer in het leven dan werken. Inmiddels hebben we het hoofdstuk Java uit de Lonely Planet gedownload en een voor Bali en Lombok gids aangeschaft. Het uitstippelen van de reis, het zoeken van hotels en guesthouses, alles begint weer van voren af aan. Bovendien lijkt Dubai ons erg leuk. Eigenlijk is de vakantie nu al een beetje begonnen.

Zaterdag 12 oktober,

Eigenlijk zouden we dit weekend nog met de boot weg. Helaas, weer te veel wind en regen. Woensdag gaat de boot er uit en daarmee sluiten we het vaarseizoen van 2012 af. We kijken terug op een jaar met veel wind en regen. Maar we hebben wel bijna 6 weken op de boot geslapen dit jaar. Minder zeemijlen, maar we hebben wel weer veel plezier van de 'Sa Tuna 'gehad. Nu zijn we vooral veel bezig met de trip naar Java en Bali. De nieuwe paspoorten zijn geregeld. Op 17 september hebben via de site van Air Asia tickets gekocht voor de terugreis van Denpasar (Bali) naar Jakarta. 2 tickets voor 78 euro, geen verkeerde prijs. We willen in ieder geval nog de twee overnachtingen in Dubai boeken en de eerste nacht in Jakarta of Bogor.

Margreet

Hoi Luitjes alleen de voorpret is al leuk het is koud en nat buiten en dan is het leuk om zulke verhalen al te lezen
Gr Margreet en Rein