Java, Bali en de Verenigde Arabische Emiraten 2013

Zomervakantie 2012-3

Zaterdag14 juli,

Visite! Vandaag komen Martin en Marjolein, en natuurlijk onze kleindochter Lizz op bezoek. Altijd leuk. Het is best wel redelijk weer vandaag. We lopen in de middag even Den Burg in. Marjolein is op zoek naar schoenen...Echter zonder resultaat. We eindigen op een terras en drinken wat. Gelukkig maar, want schoenenwinkels in en uit lopen is nou net niet mijn hobby. We eten later op de dag samen in het restaurant de Compagnie hier op de haven, en dat is niet verkeerd daar! Lekker eten en een prachtig uitzicht. Zondag doen we niets....uitslapen, krant lezen. Gelukkig kunnen we bijna iedere morgen buiten ontbijten. Het lijkt toch op dat het weer hier vaker beter is dan in de rest van Nederland. Maandag doen we ook niets....wat gaan die dagen snel! Het is echt een vakantie waarin we maar weinig mijlen zeilen. Andere jaren leek er altijd wel een druk te zijn om vooral veel te zeilen. Mede door de harde wind is dat nu anders. We hebben besloten hier voorlopig te blijven liggen. Een andere optie was om in het weekend naar Harlingen, Makkum of verder langs de Fries kust te zeilen. Echter was de kans te groot dat we dan met te harde zuidwesten wind daar ook bleven liggen. Dan liggen we liever op Texel. Het blijft gewoon een leuke haven, je hebt het getij, zout water, prachtige luchten. Kortom, het leeft hier gewoon.

Dinsdag 17 juli,

Vandaag pakken we de bus naar De Cocksdorp. Vanuit daar willen we gaan fietsen. Nu zijn we natuurlijk ervaren wereldreizigers, maar op tijd uitstappen uit een Connexion bus is nu net iets waar we geen ervaring mee hebben. En dat gaat dus verkeerd. We kijken elkaar eens aan, en ondertussen rijden we mooi het dorp voorbij. We passeren de reddingsboot en de vuurtoren. We besluiten dan maar om terug te gaan naar de boot. Hebben we toch mooi voor 5 euro het eiland per bus mogen zien. Maar op de terugweg stopt de bus een kilometer na het dorp nog eens, en wel vlak bij het dorp. Nu snel eruit! We huren hier de fietsen (en maar proberen af te dingen omdat het al 1400 uur is) en gaan door de duinen, via de Slufter naar De Koog. Om en om doen we het 'kopwerk', tegen wind in! 12 kilometer tegen.... We hebben afgesproken om de fietsen in te leveren in De Koog, dat kost 2 euro extra. Net als een huurauto. Het is wel een heel mooi gebied om te fietsen. Aangekomen in De Koog lopen we snel even door de dorpsstraat. Er is een braderie, het is druk, heel druk. Via Den Burg, weer een half uur wachten, komen we weer met de bus in Oudeschild aan. Vandaag hebben we even geen zin om te koken. We eten wat vis, snel en makkelijk. Morgen maar eens lekker relaxen. Zoals het er nu uitziet gaan we vrijdag richting Den Oever. Het weer zal een stuk warmer worden na zondag zo wordt er voorspeld. We vermaken ons evengoed wel. Maar ja, het blijft natuurkijk wel leuker om te zeilen in de zon en niet al te harde wind. Volgende week draaien we weer mee in die jachtige poppenkast. Gelukkig hebben we nog wat weekenden gepland om te zeilen.

woensdag 18 juli,

De hele dag regen, zuidwesten wind 5/6, en een maximale temperatuur van 15 graden......Nog net niet de kachel aan, het lijkt wel oktober. En met zo`n dag zit je natuurlijk wel op diverse websites te kijken naar goedkope vliegtickets. Het is niet voor het eerst dat we in de zomervakantie al vooruit kijken naar de winter van 2013. Vrijdag varen we naar Den Oever zodat we vrijdag of zaterdag weer thuis zijn.

Er zijn ook nieuwe foto`s geplaatst op de site. Voor iedereen die nog op vakantie gaat: veel plezier, geniet ervan, en leuk dat we reacties mochten ontvangen op onze site.

Liefs,

Jelle en Ina

bert

goh wat maken jullie toch weer veel mee zo. jammer dat het weer de laatste week wat tegenzit. Maar een lekker warm oord in januari maakt veel goed. Wat wordt het? nog veel plezier de laatste dagen. goet van het koningshof...

Margreet en Rein

Hoi Luitjes
Het was weer erg leuk om alles weer te lezen van de wereldreizigers en vooral de bus waar je dan in blijft zitten ben je op texel en daar gaat het dan verkeerd Gr